Ege Üniversitesi 50. Yıl Köşkü'nde "Balıkçı Kadının Fotoğrafçı Çocukları" Sunumu




BALIKÇI KADININ FOTOĞRAFÇI ÇOCUKLARI

Arzu Filiz Güngör

Yer: EÜ 50. Yıl Köşkü
Tarih: 28 Mart 2016


Bu sunum, Ursula K. Le Guin'in  "kadın nerede yazar, yazarken neye
benzer, yazan kadın hakkında benim, sizin imgeniz nedir?" diye sorarak
başladığı ve aldığı yanıtların onu yazan değil de okuyan kadın
imgelerine götürmesi üzerine, bir kadının sanat eseri üretebilme
koşullarını adım adım tartıştığı "Balıkçı Kadının Kızı"(*) adlı
denemesinden esinlenerek yola çıkıyor ama yolculukta başka duraklara
da uğranacak.



Soruyu fotoğraf alanına uyarlayarak, hem geçmişte ve şimdilerdeki
"fotoğrafçı" imgesine ve cinsiyetine, hem de fotoğraf tarihinden
seçilmiş yapıtlar üzerinden bazı kadın fotoğrafçılara ve üretimlerine
göz atarken;  imgelerin üretim, çoğaltım, dolaşım, değerlendirme,
piyasa ve tüketiminin çerçevesini hâlâ eril bakışın ve onun yeniden
ürettiği iktidar ilişkilerinin çizdiği günümüzün kapitalist
dünyasında, bu bakışın ve iktidar ilişkilerinin nesnesi olmaya
direnenlerin kendi sesleri, kimlikleri ve arzularıyla varolmalarının,
bir başka deyişle özne kalma ve üretmeyi sürdürme mücadelesinin
koşullarını, engellerini ve mevcut durumu tartışmayı amaçlıyor.



(*)Ursula K. Le Guin, Kadınlar, Rüyalar, Ejderhalar, Metis Yayınları,
İstanbul,1998



Etkinlik afişindeki fotoğraf: Julia Jackson'ın portresi; Julia Margaret Cameron (Nisan 1867)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder